Vegansk langos lunch!

Häromdagen när jag (Andrea) gick på Hemköp och handlade så fick jag syn på tångkaviar i salladsdisken. Jippie! Billigare än vanlig kaviar och helt veganskt! Jag köpte en burk och såg framför mig hur gott det skulle vara att ha det på en hemlagad langos. Jag och brorsan (Jonatan) var lite lata så det tog oss två dagar innan vi orkade pallra oss till affären för att köpa jäst, men så fort det var gjort ställde vi oss i köket och började baka. Ellen var också med, iaf ett tag :P Hon blev ganska snabbt less på att kavla ut femton små bullar till tunna langos.
Langos är lätt att göra, och blir himlans gott! :)


Receptet hittar ni på
gladadjuren.org






Baka baka liten... langos :P







Första langosen i!







Efter att ha vart i stekpannan får de ligga och fetta av sig







Langos lunch







Finfin langos! Helt vegansk, med vego yogurt, tångkaviar och rödlök







Men äta, det är hon bra på , den där Ellen!







Fred, kärlek och en langos på det! Kan inte bli mycket bättre i sommarvärmen :D



Kommentarer
Postat av: Joni

Så himla gott! Nästa gång ska vi ha sojaost också!

2009-08-09 @ 23:49:08
Postat av: Anonym

åh LÄÄÄÄÄTT att vi ska! hjälp. konstigt, nu blev jag ju jättesugen på langos...

2009-08-11 @ 23:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0